Frågor om kundkort

Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi får om våra kundkort.
Kan jag handla innan jag fått mitt kort?
Vill du handla innan du fått ditt kundkort, skriv ut den bekräftelse du får via e-post när du ansöker och ta med den till butiken så hjälper vi dig.
Jag har köpt ett bolag som redan har ett kundkort, kan jag använda det när jag handlar?
Nej, om du köper ett bolag som har kundkort så måste detta kundnummer avslutas och ni måste ansöka om ett nytt kundkort/kundnummer. Detta är av redovisnings- och skattemässiga skäl. Ansök om nytt kundkort här.
Kan jag ha kvar samma kundkort/kundnummer om jag byter bolagsform?
Nej, då du ombildar ditt bolag eller köper ett bolag som har kundkort så måste detta kundnummer avslutas och ni måste ansöka om ett nytt kundkort/kundnummer. Detta är av redovisnings- och skattemässiga skäl. Ansök om nytt kundkort här.
Hur skaffar jag ett kundkort?
Du kan ansöka om kundkort här på nätet eller kontakta personalen i någon av våra butiker så hjälper de dig direkt på plats.
Kan man handla som privatperson hos Martin & Servera Restaurangbutiker?
Ja, det finns två olika möjligheter. Antingen har du benifyDeals genom din arbetsgivare och Benify, läs mer om benifyDeals här. Du kan också ansöka om medlemskap i vår förening Matklubben. Läs mer om Matklubben här.
Måste jag ha en restaurang för att handla hos er eller kan man vara ett vanligt kontor?
Du måste inte ha en restaurang. Alla registrerade företag och föreningar kan handla hos oss. För att handla krävs att du har ett kundkort. Du kan ansöka om kundkort direkt på nätet eller kontakta personalen i någon av våra butiker så hjälper vi dig.
Vem kan handla hos Martin & Servera Restaurangbutiker?
Alla registrerade företag och föreningar kan handla hos oss. För att handla krävs ett kundkort. Du kanansöka om kundkort direkt på nätet eller genom att kontakta personalen i någon av våra butiker så hjälper vi dig.
Varför är Martin & Servera Restaurangbutikers kundkort digitalt?
Vi vill underlätta för dig att som kund och medlem. Med ett digitalt kundkort där du använder en QR-kod i stället för ett plastkort kan du på ett smidigt sätt göra dina inköp. Mobilen har de flesta alltid med sig, och så blir det färre plastkort i plånboken, och i världen.
Det går också att snabbare bli medlem på, då du inte behöver vänta på att kortet ska tryckas och på postleveransen.
Hur ansöker jag om digitalt kort?
Är du inte medlem idag behöver du fylla i ett formulär, du hittar dem här